Najpiękniejsze cytaty


Te, które zapadły mi w serce lata temu, wpisane w dawny dziennik. I te nowsze, które dopiero niedawno odkryłam. Poezja śpiewana i ta zwykła, odrobina prozy. Może trochę truizmów. I tak je kocham.

"Dano ci życie, które jest tylko opowieścią.
Ale to już twoja sprawa jak ją opowiesz i czy umrzesz pełen dni"
Marek Hłasko.

"I pamiętaj, naprawdę nie dzieje się nic i nie stanie się nic aż do końca"
Grzegorz Turnau, poezja śpiewana i coś co lubię sobie niekiedy nucić.

"Bez dotyku nic nie smakuje."
...a samotne wędrówki po górach są słabe.
pojęcia nie mam skąd pochodzi ten cytat.

"Kim się posługuje, by nie lubić świata?"
Nielubienie świata to ten dzień, kiedy po prostu pragniesz leżeć w łóżku, okryć się kocem i czytać książkę, popijając herbatę. Dużo herbaty. Marcin Baran.

"Dlaczego mam ją zostawić? 
Daje mi sen, daje mi spokój i lubię na nią patrzeć"
Motyw kobiety dającej sen przejawiający się u Hłaski - ♥

"Ze mną można tylko pójść na wrzosowisko i zapomnieć wszystko"
Jaka epoka, jaki wiek. Jaki rok, jaki miesiąc, jaki dzień... Edward Stachura.

"Chód jego był niezgrabnym toczeniem się, bokiem na ukos w niezdecydowanym kierunku, po linii trochę pijanej i chwiejnej. Dominantą jego nastroju była jakaś nieokreślona i zasadnicza żałość, sieroctwo i bezradność - niezdolność do zapełnienia czymś pustki życia pomiędzy sensacjami posiłków"
...czyli szczeniak ze "Sklepów Cynamonowych", który jest idealnym symbolem mojego życia w okresie jesieni.

"Wszyscy mnie męczą. ale lubię się śmiać, a nie potrafię śmiać się sam".
Emil Cioran

"Miłością trzeba się opiekować, tak jak swoim dzieckiem, żeby się nie zaziębiło, nie zwariowało, nie zgubiło się, nie rozchorowało, nie zobojętniało".
ks. Jan Twardowski. 

"I nie ma żadnej gwarancji, że raz jeszcze w życiu człowiek będzie chciał się wygłupiać i dawać drugiemu człowiekowi tak samo wiele" 
Hłasko.

"Nie dzwonię po to, żeby cię obudzić. Dzwonię po to, żeby słuchać jak oddychasz"
Świetlicki.

"Nie wiem co kocham bardziej. Ciebie, czy tęsknotę za tobą"
Bo ludzki umysł ma taką śmieszną właściwość, czasami naprawdę uwielbiamy taplać się w naszych wyobrażeniach. Poświatowska.

"Ciekawy jestem gdzie i z kim teraz umierasz"
Borszewicz. Też jestem ciekawa.

"Życiu potrzebna jest wyłącznie pewność siebie, wiedza i mnóstwo bezczelności"
Trudi Canavan. 

You Might Also Like

0 komentarze